liceogalileinardo.it

  

Bästa artiklarna:

  
Main / Hur man lindar återflödesspole

Hur man lindar återflödesspole

Användare som besöker detta forum: Google [Bot] och 0 gäster. Har hört skräckhistorier om kondensorspiraler som kollapsar, omöjligt att ta bort salt etc, osv. Tittade på ett doco om hur en trombon tillverkas och de använder tekniken att fylla röret med vatten och frysa.

När de är frusna böjer de sig till önskade shaps utan att röret deformeras. Jag vet inte varför jag hade så många problem men det fortsatte bara att kinka och jag försökte alla knep jag kunde.

Jag provade vatten. Bashed änden av koppar stängde båda ändarna och fylldes med vatten helt. Det kinkade fortfarande. Det måste ha utvidgat kopparnas väggar längs hela längden tillräckligt för att låta den knäcka. Det slutade med att jag gjorde salt, så småningom kom det ut. Frysning låter värt ett försök. Så länge det inte delar väggarna när du försöker arbeta med det. Kinked försökt med ingenting Kinked .... Avslutade med att använda en fjäderbockare som går över rörets OD ... Spolade koppar runt ett 40 mm rör och fick tillräckligt med varv.

Det visade sig att återflödet fortfarande gjorde jag en pdf som jag såg för flera år sedan är inte värt en dos salter, så allt det här spolar sig för ingenting ...

All kunskap du behöver finns på det här forumet, du behöver bara visdom att använda den. Hur stor är din frys? Som sam sa kommer isens spröda natur inte att fungera till din fördel, även när du tar röret ur frysen börjar isen värmas upp och smälta. En annan sak att tänka på är när du böjer koppar i genererar värme inuti koppar själv, som gör att din is smälter ännu snabbare. Låt oss inte nayayers stoppa dig, alla trodde att Galileo var galen när man skulle säga att jorden kretsade kring solen.

Om du inte har testat detta när jag går tillbaka till jobbet om ett par månader, kommer jag att få lite skrot av koppar och prova själv. Tryck för att se till att röret är fullt. Du kan återanealera koppar med den torra sanden fortfarande inne.

Jag tror inte att det skulle fungera i alla fall, is kommer att vara ett fast block och inte röra sig med rör utan att spricka och orsaka luckor för att det ska knäcka. Min frys mitt garage eller någon annanstans på min fastighet utanför mitt hus förväntas ligga långt under frysningstemperaturen större delen av veckan. Jag behöver inte ta min frysta kopparslang ur frysen för att arbeta med den. Jag behöver inte oroa mig för att det tiner och blir mjukt.

Jag ska låta gawn veta hur det fungerar. Jag återuppfattar idén skulle vara bra för en enda tät böjning ..... Jag har två mål i livet .... Inte den vackraste spolen jag någonsin har sett men det är en spole utan knep. Alla temperaturreferenser finns i Fahrenheit. Jag lade slangen i en hink på 5 liter och släppte en slang löst över ena änden.

Jag rätade ut cirka 6 tum av varje ände av slangen. Slangen hängdes i mitt garage med de öppna ändarna pekande uppåt.

Efter att ha hängt i frysningstemperaturer under 20 udda timmar fanns det en istapp som var ungefär 2 tum lång och stickade ut ur vardera änden av slangen. Temperaturen var cirka 5 grader över noll. Med välisolerade handskar och arbetade i mitt kalla garage tog det mig cirka 20 minuter att linda en dubbel spole på cirka 8 tum.

Jag började använda en fjäderrörbockare. Jag gjorde ungefär två varv runt pluggen och bestämde mig för att dike fjäderböjaren. Om slangen plattade ut någon kan jag inte se det. Fjäderböjaren gled direkt utan bindning. Utan isen inuti planade slangen sig betydligt även med fjäderböjaren. Jag har ingen aning om hur den här metoden skulle fungera med slangar med större diameter.

Jag bryr mig inte heller om att spekulera. Det fungerade som en charm för mig och jag skulle inte tveka att spola en annan spole med den här metoden. Du har inte de behörigheter som krävs för att se filerna som bifogas detta inlägg.

(с) 2019 liceogalileinardo.it